https://arasta360.com/

ساخت وبلاگ

فاوتی نمی‌کند که اتاق کار شما در خانه باشد و یا اینکه به دفتر کار خود در یک شرکت اداری بروید. درهرصورت شما نیاز به محیطی آرام، دنج و مناسب برای کار دارید. تزئین فضای کار به شکل درست و اصولی، راهکاری سریع و مناسب برای انگیزه بیشتر است. علاوه بر آن در نظر داشته باشید که حداقل حدود ۴۰ تا ۵۰ ساعت از وقت خود را در طول هفته در این فضا سپری می‌کنید. بنابراین دلیلی وجود ندارد که این فضا را به حال خود رها کنید و محیطی خسته‌کننده و بی‌انگیزه ایجاد نمایید.

به عبارت بهتر میز  و محیط کاری شبیه به خانه دوم شماست و رونق دادن به آن کمک می‌کند از این فضا بیشتر لذت ببرید و انگیزه بیشتری برای کار داشته باشید. روش‌های متفاوتی برای تزئین دکوراسیون وجود دارد و بر اساس سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه قصد دارم ۷ ایده برای دکوراسیون اتاق کار را بررسی کنم که به‌سرعت شکل و طرحی نو به دکور این فضا اضافه می‌کند.

  • از نور طبیعی در دکوراسیون اتاق کار استفاده کنید

اولین و موثرترین راهکار در طراحی دکوراسیون هر فضایی، توجه به نور مناسب آن است. هرچند این روش بسیار آسان و ابتدایی است، اما به‌خوبی می‌تواند تمام تلاش شما برای زیباتر نشان دادن فضا را به نتیجه برساند. برای استفاده از این ترفند، توصیه می‌شود که میز کار خود را در قسمتی از اتاق قرار دهید که نور کافی و مناسب طبیعی را دریافت می‌کند. نزدیک‌ترین فضا به پنجره بهترین گزینه برای دریافت نور طبیعی است.

نور بیشتر از چیزی که تصور می‌کنید در خلق‌وخو و رفتار ما تأثیر دارد و درصورتی‌که نور کافی در محیط باشد، احساس شادی، سرزندگی و رضایت بیشتری ایجاد می‌کند. البته ممکن است اتاق کار شما نور طبیعی خوبی نداشته باشد. در این صورتی می‌توانید به سراغ نورهای مصنوعی بروید  و با استفاده از سیستم نورپردازی مناسب، روشنایی آن را تامین کنید.

نکته مهم دیگر در انتخاب نورهای مصنوعی، توجه به رنگ نور است. درصورتی‌که فقط نور سفید لامپ‌های فلورسنت را برای تامین روشنایی محیط کار انتخاب کنید، به‌مرور باعث خستگی چشم خواهد شد. همین مسئله نیز می‌تواند روی بازدهی کاری و سلامت چشم تأثیر منفی داشته باشد. پیشنهاد بهتر این است که برای استفاده از نور در دکوراسیون اتاق کار نور زرد هم به کار ببرید. این نور به دلیل گرمای بیشتر، مانع خستگی چشم می‌شود.

برای کاربرد همزمان نور سفید و زرد در اتاق کار می‌توانید نور اتاق را از لامپ‌های فلورسنت سفید رنگ انتخاب کنید. همچنین در کنار آن یک آباژور و چراغ مطالعه با نور زرد داشته باشید تا ترکیب مناسب هر دو رنگ در فضای کار حاکم باشد.

از نور طبیعی در دکوراسیون اتاق کار استفاده کنید

  • جمع و جور طراحی کنید

برای داشتن اتاق کاری ایده آل در فضای خانه، نیازی به فضای کل اتاق ندارید. شما می‌توانید با یک طراحی جمع و جور و اصولی، فقط قسمت کوچکی از اتاق را به محیط کار اختصاص دهید. علاوه بر آن نیازی به یک میز بزرگ و یا صندلی حجیم ندارید. فقط کافی است که نشستن در این محیط خسته‌کننده نباشد. بنابراین یک صفحه کوچک را به‌عنوان میز کار خود در نظر بگیرید و قفسه‌هایی برای قرار دادن کتاب و سایر مدارک و اسناد در بالای آن طراحی کنید.

  • از صندلی مناسب استفاده کنید

اگر تصمیم دارید اتاق کار خودتان را در خانه بچینید، حتما به راحتی صندلی دقت کنید. استاندارد بودن فرم صندلی اهمیت زیادی در بهبود کیفیت کار شما دارد. علاوه بر آن گذراندن وقتی حدود ۵۰ ساعت در هفته روی این صندلی نباید تأثیر بدی روی کیفیت کار شما ایجاد کند.

برای انتخاب صندلی مناسب چند فاکتور مختلف شامل راحتی، حرفه‌ای و کم جا بودن صندلی اهمیت پیدا می‌کند. در کنار این فاکتورهای مهم، رنگ صندلی هم مهم است. به‌طور مثال برای ایجاد فضایی خلاقانه بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن و شاد بروید تا تنوع را دکوراسیون اتاق کار ایجاد کند. اما در صوتی که به فضایی کلاسیک علاقه دارید، می‌توانید از صندلی‌هایی با یک رنگ استفاده کنید تا هارمونی بیشتری با سایر المان‌های در محیط داشته باشد.

  • فضا را ساده بچینید

شما قرار است در اتاق کار، به تمام امور شغلی خود بپردازید و با تمرکز مناسب روی آن‌ها، کیفیت و بازدهی کار خود را افزایش دهید. بنابراین دلیلی برای ایجاد طرح‌های عجیب و غریب یا شلوغی بیش‌ازحد آن وجود ندارد.

پیشنهاد مناسب این است که تا جای ممکن است فضا را ساده بچینید تا مانع حواس‌پرتی شما از تمرکز روی کار شود. بهترین روش برای چیدمان ساده اتاق کار، حذف کردن وسایل اضافی و غیر لازم است. علاوه بر آن به رنگ این فضا هم توجه کنید. گزینه مناسب انتخاب رنگ‌های خنثی و تک‌رنگ است تا سادگی این فضا را بیشتر کند. نکته مهم‌تر اینکه هرچه اتاق کار را ساده‌تر چیدمان کنید، بازدهی کاری شما افزایش پیدا می‌کند و ساعات بیشتری بدون احساس خستگی به کار می‌پردازید. برای زیبایی دو چندان فضای اتاق کار فرش مدرن انتخاب بسیار مناسبی نیز می باشد.

فضا را ساده بچینید

  • وسایل را دسته‌بندی کنید

زمانی که از اتاق کار حرف می‌زنیم، شاید تصور شود که فقط یک کار اداری و دفتری مدنظر است؛ درحالی‌که این‌طور نیست. ممکن است شما یک خیاط باشید و بخشی از فضای خانه را به اتاق کار اختصاص دهید. بنابراین درصورتی‌که شغل شما نیاز به ابزار و جزئیات متعدد دارد، حتما در طراحی دکوراسیون اتاق کار باید به دسته‌بندی مناسب فضا توجه داشته باشید.

به‌طور مثال اگر شما یک خیاط باشید، انبوهی از نخ، سوزن، انوار نوارهای تزئینی و هزار ابزار خرد و ریز برای کار نیاز دارید. دسته‌بندی درست و اصولی این ابزار کمک می‌کند که تسلط بیشتری روی کار و فضای اتاق داشته باشید بنابراین حتما از قفسه‌هایی برای مرتب کردن و نظم دهی به آن‌ها استفاده کنید.

خوشبختانه امروزه ابزارهای مختلفی برای نظم دهی به وسایل کوچک و بزرگ طراحی شده است. به‌طور مثال می‌توانید از انواع شلف دیواری برای این کار کمک بگیرید. قفسه‌های چوبی و فلزی هم ابزارهای خوبی هستند تا دکوراسیون اتاق کار را بهبود بدهند و نظم و ترتیب در این فضا ایجاد کنند. همچنین می‌توانید از کشوهای پلاستیکی برای نظم دادن به تمام ابزارهای خرد کمک بگیرید.

وسایل را دسته‌بندی کنید

  • یک گیاه سبز به اتاق کار اضافه کنید

اضافه کردن یک گیاه کوچک و طبیعی به دکوراسیون اتاق کار، راهکاری سریع برای ایجاد شادابی در آن است. البته می‌توانید به جای گل‌های طبیعی از گیاهان سبز و یا گل‌های مصنوعی استفاده کنید و همه این موارد راهی برای ایجاد گرما در اتاق کار هستند. فقط درصورتی‌که از گیاهان سبز و طبیعی استفاده می‌کنید، آبیاری هفتگی و به موقع آن‌ها فراموش نشود!

  • یک تابلوی زیبا روی دیوار قرار دهید

یکی دیگر از روش‌های موثر برای طراحی دکوراسیون اتاق کار، استفاده از تابلوهای هنری و زیبا برای تزئین دیوار روبروی میز کار است. انتخاب تصاویر این تابلوها به سلیقه و علاقه‌های شما بستگی دارد. برای این کار می‌توانید از عکس‌های خانوادگی کمک بگیرید و یا اینکه به سراغ تصاویر طبیعت بروید.

علاوه بر آن چسباندن نقل‌قول‌های الهام‌بخش، روشی عالی برای انگیزه پیدا کردن در محیط کار است. به‌طور مثال« هرگز تسلیم نشو»

علاوه بر تابلوهای زیبا از تصاویر طبیعی و خانواده یا مطالب انگیزشی، می‌توانید یک تابلوی اعلانات هم در دکوراسیون اتاق کار داشته باشید. با کمک این تابلو می‌توانید فعالیت‌های مهم هرروز را ثبت کنید و در مسیر آن پیش بروید. همچنین برای داشتن این تابلو نیاز به هزینه زیادی نیست. خودتان می‌توانید دست به کار شوید و یک تابلوی چوبی ساده بسازید تا نکات مهم و کارهای روزمره را در آن ثبت کنید.

یک تابلوی زیبا روی دیوار قرار دهید

درنهایت اینکه به سلیقه خود احترام بگذارید!

شما قرار است زمان زیادی از طول هفته را در اتاق کار سپری کنید. نظر و سلیقه شما در چیدمان و دکوراسیون این اتاق در درجه اول اهمیت قرار دارد. به همین دلیل در طراحی فضای کار ایده آل فاکتورهایی در نظر بگیرید که مطابق سلیقه شما است و در آن احساس راحتی بیشتری می‌کنید. به‌طور مثال میز کار را در جایی قرار دهید که احساس بهتری در آن دارید. فرشی پهن کنید که رنگ و طرح روی آن برای شما جذاب‌تر است. تابلوهای مورد علاقه خود را روی دیوار نصب کنید و درنهایت نور محیط را بر اساس نیاز خود تامین کنید.

مقاله پیشنهادی: فنگشویی چیست و چه تاثیری در دکوراسیون دارد؟

کلام آخر

در این مقاله نکات مهم برای طراحی دکوراسیون اتاق کار بررسی شد. اگرچه مهم‌ترین نکته در چیدمان این اتاق سلیقه و علاقه‌های شخصی هر فرد است، اما رعایت برخی فاکتورها می‌تواند تأثیر مثبتی روی بازدهی کاری و احساس خوشایند در اتاق کار داشته باشد. بنابراین با انتخاب نور طبیعی و مصنوعی مناسب، استفاده از گل‌ها و گیاهان طبیعی، نظم و دسته‌بندی اصولی وسایل و مواردی ازاین‌دست، راندمان کاری بهتری خواهید داشت.

منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن,زیلوکس, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 130 تاريخ : چهارشنبه 29 تير 1401 ساعت: 13:20

در یک تعریف کلی می‌توان گفت که فرش بامبو فرشی است که از گیاه بامبو بافته شده است و جز دسته بندی های فرش مدرن محسوب میشود. البته مراحل بافت و تولید این فرش کمی طولانی است. اما به‌صورت کلی پالپ بامبو به‌عنوان متریال اصلی تولید این فرش به کار می‌رود. به همین دلیل لطافت و ظاهر درخشنده‌ای به آن می‌دهد. علاوه بر آن رنگ‌پذیری بسیار خوبی در فرش ایجاد می‌کند و می‌توان این فرش را در تنوع رنگی زیاد عرضه کرد. اما همین خواص رنگ‌پذیری که مزیت این فرش است، به‌نوعی تبدیل به عیب آن هم شده است؛ زیرا لکه پذیری آن را بیشتر می‌کند.

فرش بامبو به‌سرعت لکه و آلودگی را به سمت خود جذب می‌کند و اثر لکه از روی آن به‌سختی  و با ترفندهای خاصی پاک می‌شود. به همین دلیل اگر شما هم فرش بامبو در خانه دارید، توصیه می‌کنم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا با روش نگهداری این فرش و راه‌های از بین بردن لکه از روی آن آشنا شوید.

نکاتی برای نگهداری از فرش بامبو

فرش بامبو به دلیل تولید با الیاف سلولزی پالپ بامبو شباهت زیادی به کاغذ دارد. به همین دلیل اگر لکه‌ای روی این نوع فرش ریخته شود، درست مانند کاغذ رنگ را جذب می‌کند. بنابراین همان‌طور که پاک کردن لکه از روی کاغذ سخت است، از بین بردن لکه از روی فرش بامبو هم سخت است.

با دانستن همین ویژگی فرش بامبو متوجه می‌شویم که نگهداری از فرش بامبو اهمیت زیادی در بالا بردن عمر مفید  و ماندگاری آن دارد. یکی از بهترین کارها برای نگهداری این فرش، پهن کردن آن در فضاهایی است که پاخور کمتری دارد. به‌طور مثال فرش را در فضای پذیرایی پهن کنید و یا در قسمت‌های کم ترافیک خانه بیندازید. در عین حال پهن کردن این فرش در آشپزخانه، راهرو، ورودی در و مواردی از این دست، به معنای خداحافظی زودهنگام با این فرش زیبا است. در ادامه سایر روش‌های موثر در نگهداری این فرش را بررسی می‌کنیم.

نکاتی برای نگهداری از فرش بامبو

فرش بامبو را آرام تکان دهید

زمانی که قصد دارید این فرش را بشویید، نیازی نیست قبل از شستشو آن را با چوب تمیز کنید. برای از بین بردن گردوغبار نفوذ کرده در فرش بامبو، فقط کافی است آن را آرام تکان دهید و یا با جاروبرقی خاک آن را از بین ببرید. کاربرد جاروبرقی بهترین روش برای این کار است و به‌سرعت فرش را از گردوغبار تمیز می‌کند. لطفا با آرامش با این فرش برخورد کنید و مراقب لطافت آن باشید!

فرش بامبو را در آفتاب نگذارید

اگر قصد  دارید فرش را بشویید، از خشک کردن آن در معرض نور مستقیم خورشید، خودداری کنید. البته مراقب باشید که فر را در هوای خیلی سرد هم نشویید، زیرا هوای سرد هم دشمن این فرش است.

از پشتی فرش بامبو مراقبت کنید

قسمت پشتی این فرش از مواد و متریال فیبر طبیعی ساخته شده است. به همین دلیل حتما پشت فرش را خشک نگه دارید و مانع ایجاد رطوبت در آن شوید. ماندگاری رطوبت پشت این فرش به‌سرعت باعث کپک زدن آن می‌شود و به‌مرور پوسیده خواهد شد. بنابراین هرزمانی که خواستید فرش را جابجا کنید، مطمئن باشید که پشت آن کاملا خشک است و رطوبتی در آن سرایت نکرده باشد.

دقت کنید که برای تمیز  کردن پشت این نوع فرش از پارچه‌ای استفاده کنید که بیش‌ازحد خیس نباشد. زیرا رطوبت زیاد فرش بامبو، به الیاف طبیعی پشت آن آسیب میزند. همچنین پس از تمیز کردن لکه‌ها از روی سطح فرش بامبو، لبه‌های فرش را با ترکیبی از آب و صابون تمیز کنید.

شستشوی این فرش مهم است

روش شستشوی فرش سخت و تخصصی است. به همین دلیل بهتر است این کار را به افراد باتجربه و متخصص بسپارید. قالیشویی‌های باتجربه از لکه برهای مناسب و تجهیزات حرفه‌ای استفاده می‌کنند تا آسیبی در فرش ایجاد نشود.

نکته مهم دیگر این است که شستشوی این فرش باعث می‌شود که وزن آن تا سه برابر در هنگام خیس شدن افزایش پیدا کند. این موضوع حساسیت فرش را افزایش می‌دهد و احتمال آسیب در آن را بالا می‌برد. به همین دلیل حتما در هنگام شستشوی فرش بامبو احتیاط کنید.

مراقبت از فرش بامبو

برای مراقبت از این فرش زیبا و نازک نارنجی حتما چند نکته مهم را در نظر داشته باشید:

  • الیاف این فرش مقاومت کمی دارد و همان‌طور که بیان شد نباید آن را در فضاهای پرترافیک خانه پهن کنید. بهترین مکان برای فرش اتاق پذیرایی و یا قسمت‌هایی است که رفت‌وآمد کمتری در آن می‌شود.
  • اگر فرش بامبو را به مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار دهید، رنگ آن به‌سرعت محو می‌شود و بعد از مدتی کمرنگ شده با به سمت سفیدی کشیده می‌شود.
  • زمانی که قصد دارید فرش بامبو را جارو بکشید، برس‌های جاروبرقی را بالا ببرید تا به الیاف  و پرز فرش آسیب وارد نکند. همچنین حتما جارو را در مسیر پرزهای فرش بکشید تا الیاف آن به برس جارو گیر نکند. الیاف این فرش ظرافت بسیار زیادی دارد و در هنگام تمیز کردن باید با صبر و حوصله مراقب آن باشید.
  • با نگهداری درست از فرش بامبو می‌توانید تا سال‌های طولانی از زیبایی، ظرافت و جذابیت این فرش لذت ببرید.

مراقبت از فرش بامبو

نحوه پاک کردن لکه از فرش بامبو

اولین کار برای پاک کردن لکه از روی فرش بامبو این است که مراقب باشید لکه روی آن ایجاد نشود! اما درصورتی‌که لکه روی فرش ایجاد شود، شست و شوی آن سخت و زمان‌بر است. در عین حال هرکدام از لکه مایعات و مواد جامد روش پاک کردن خاصی دارد. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم.

اگر مواد مایع مانند شربت، چای، قهوه یا شیر روی فرش ریخته شد، حتما سرعت عمل داشته باشید. فراموش نکنید که سرعت عمل داشتن در تمیز کردن لکه مایعات، سخت‌تر تمیز می‌شود و احتمال ماندگاری لکه وجود دارد.

خوب برای از بین بردن لکه مایعات فوری با یک پارچه مرطوب و آب گرم اثر لکه را پاک کنید. بهتر است از یک پارچه سفیدرنگ استفاده کنید تا در تماس با آب گرم رنگ آن روی فرش برنگردد. اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، لکه از روی فرش پاک شده و نیاز به کار دیگری نیست.

البته استفاده از ترکیب آب گرم و سرکه سفید به اندازه هم و همراه با جوش‌شیرین، روش خوبی برای پاک کردن لکه مایعات روی این فرش زیبا است. علاوه بر آن، جوش‌شیرین بوی بد لکه‌هایی مانند لکه شیر را از بین می‌برد.

درصورتی‌که مواد جامد مانند گل و خاک، آدامس و مواردی از این دست روی فرش بامبو ریخته شد، باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشید. برای پاک کردن این لکه‌ها ابتدا سعی کنید لکه را به‌آرامی بخراشید و آن را از روی فرش بردارید. بعد از آن لکه باقی مانده را با یک دستمال مرطوب و سفید رنگ و آب گرم برطرف کنید تا اثر آن از بین برود.

نکته مهم دیگر این است که به جای فشار دادن فرش برای پاک کردن لکه‌ها، روی آن‌ها ضربه بزنید. همچنین درصورتی‌که مطمئن نیستید که رنگ به کار رفته در این فرش از نوع گیاهی است و یا اینکه رنگ شیمیایی در آن به کار رفته، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که رنگ‌های طبیعی در معرض آب گرم احتمال پخش شدن دارد. اما رنگ‌های شیمیایی ثبات دارند و روی فرش پخش نمی‌شوند.

تولید فرش بامبو

برای تولید این فرش از الیاف بامبو و نخ‌های ریسیده شده از این گیاه استفاده می‌شود. به‌صورت کلی الیاف بامبو از نوع سلولزی هستند و از ساقه بامبو جدا می‌شوند. در کارخانه این الیاف با مواد شیمیایی ترکیب شده و به‌صورت رشته‌های نازکی می‌آید. بعد از آن همین الیاف رشته‌ای در بافت فرش بامبو استفاده می‌شود.

استفاده از این الیاف در بافت فرش مزایای متعددی برای فرش ایجاد می‌کند. به‌طور مثال فرش بامبو ضد میکروب است و خاصیت رنگ‌پذیری بسیار خوبی دارد. علاوه بر آن در دسته دوستداران محیط زیست قرار می‌گیرد. همچنین روشن بودن رنگ این فرش باعث می‌شود که با برخورد نور خورشید، درخشش  و زیبایی بیشتری داشته باشد.

درنهایت اینکه به خاطر استفاده از مواد و متریال طبیعی و گیاهی، سازگاری خوبی با پوست بدن دارد و آسیبی به افراد با پوست حساس وارد نمی‌کند. اما در عین حال ماندگاری و دوام پایینی دارد  و به همین دلیل باید بیشتر از آن محافظت کرد.

کلام آخر

در این مقاله با روش تهیه و بافت فرش بامبو، الیاف به کار رفته در بافت این فرش و روش شست و شوی آن آشنا شدیم. فرش بامبو بسیار زیبا، نرم و لطیف و در رنگ‌بندی متنوع است. اما در کنار تمام این مزایا، مقاومت کمی در برابر لکه و آلودگی دارد و به همین دلیل مراقبت بیشتری نیاز دارد. ولی با رعایت کردن تمام نکات مراقبت از این فرش، می‌توانید تا سال‌های طولانی از جذابیت و نمای زیبای آن در دکوراسیون خانه خود لذت ببرید. با خرید فرش ارزان از فروشگاه زیلوکس همراه با شرایط اقساط و ارسال رایگان تجربه ی بینظیری از خرید فرش بامبو داشته باشید.

منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن,زیلوکس, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 313 تاريخ : سه شنبه 28 تير 1401 ساعت: 13:55

فرش ایرانی همیشه زیباست، حتی کهنه شدن این فرش در گذر زمان هم نمی‌توانید چیزی از جذابیت و زیبایی آن کم کند. البته فرش دستباف ایرانی قیمت بیشتری نسبت به فرش‌های ماشینی دارد. به همین دلیل خرید فرشی با طرح و نقش‌های اصیل و ایرانی با قیمت بسیار کمتر از فرش دستباف، روشی مقرون به‌صرفه برای دعوت کردن زیبایی اصیل ایرانی به خانه است. برای این کار بهترین انتخاب، خرید فرش وینتیج یا کهنه نما است که ظاهری متفاوت از سایر فرش‌های ماشینی دارد. فرشی که به‌راحتی در دکوراسیون مدرن و سنتی می‌نشیند و زیبایی را در فضا پراکنده می‌کند. اگر شما هم به‌تازگی قصد تغییر دکوراسیون و خرید فرش وینیتج دارید، پیشنهاد می‌کنم تا پایان مقاله همراه ما بمانید. در ادامه قصد دارم نکات مهم برای خرید فرش ماشینی، مزایا  و معایب و انواع آن را بررسی کنم.

بایدها و نبایدهای خرید فرش وینتیج

اگرچه فرش وینتیج در انواع مختلف خود بسیار زیبا است؛ اما همه آن‌ها به‌عنوان کفپوش در دکوراسیون قابل استفاده نیست. به عبارت دیگر فقط فرش وینیتج ماشینی گزینه مناسب در دکوراسیون محسوب می‌شود. اما برای خرید این فرش هم باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. در ادامه این موارد را باهم بررسی می‌کنیم.

بایدها و نبایدهای خرید فرش وینیتج

  • فرشی هماهنگ با دکوراسیون خانه بخرید

اوین و مهم‌ترین نکته این است که فرش وینتیج در دکوراسیون زیبا باشد و با سایر المان‌ها هارمونی داشته باشد. در بیشتر موارد ظاهر فرش اولین چیزی است که بعد از ورود به خانه خودنمایی می‌کند. شاید در نگاه اول فرش وینیتج و سایر فرش‌ها ساکت به نظر برسند؛ اما به‌سرعت می‌توانند سلیقه شما را فریاد بزنند!

با توجه به این موضوع حتما فرشی بخرید که از نظر طرح و رنگ و ظاهر با سایر وسایل و رنگ‌ها در دکوراسیون هماهنگ باشد. علاوه بر آن اگر خانه‌ای با دکوراسیون شلوغ دارید، فرش وینیتج باید دارای طرحی ساده‌تر باشد. همچنین اگر خانه‌ای با دکوراسیون مدرن دارید و رنگ‌های غالب در آن سرد و خنثی هستند، به سراغ فرش وینتیج با رنگ‌های گرم و نقش‌های اصیل بروید تا تضادی دلچسب در این فضا ایجاد کند.

  • به سایز فرش وینتیج دقت کنید

نکته مهم دوم این است که فرشی با سایز مناسب برای خانه تهیه کنید. ابعاد نامناسب فرش در فضا به‌سرعت تمام تلاش شما برای خرید فرش را از بین می‌برد. به همین دلیل تفاوتی هم نمی‌کند که فرش وینتیج بخرید و یا اینکه فرش دیگری را برای دکوراسیون انتخاب کرده باشید؛ پیشنهاد طراحان دکوراسیون این است که در یک فضای کوچک مانند اتاق، فرش حدود ۲۰ سانتیمتر از دیوار فاصله داشته باشد.

همچنین در فضاهای بزرگ مانند پذیرایی، فرش باید حدود ۴۵ تا ۵۰ سانتیمتر از دیوار فاصله بگیرید. در این صورت نمای کلی دکور مرتب و منظم دیده می‌شود. علاوه بر آن طرح‌های روی فرش هم زیباتر نمایان می‌شود.

  • فرش وینتیج را کجا پهن کنیم؟

بافت و تولید فرش وینتیج با استفاده از دستگاه‌های مدرن فرش‌بافی انجام می‌شود. اما به کار بردن مواد شیمیایی‌ برای ایجاد کهنگی در طرح و رنگ فرش، باعث کاهش کیفیت آن می‌شود. به همین دلیل بهتر است این فرش را در فضاهایی پهن کنید که پاخور کمتری دارند و کمتر در معرض رفت‌وآمد قرار می‌گیرد. با توجه به این موضوع، فرش وینتیج گزینه مناسبی برای اتاق پذیرایی محسوب می‌شود. اما بهتر است این فرش را در فضایی مانند ورودی خانه، آشپزخانه یا اتاق نشیمن پهن نکنید. زیرا در این صورت عمر مفید فرش کاهش پیدا می‌کند و کیفیت و زیبایی خود را سریع‌تر از دست می‌دهد.

انواع فرش وینتیج 

فرش وینتیج یا کهنه نما که بعضی از افراد آن را با نام فرش سنگ‌شور هم می‌شناسند، دارای مدل و تنوع بافت بسیار زیاد است و هرکدام از آن‌ها دارای قیمت‌های مختلفی در بازار هستند. فرش وینتیج هم در سه دسته‌بندی قابل تقسیم است.

انواع فرش وینیتج

  • فرش وینتیج دستباف

قبل از اینکه برای خرید این فرش اقدام کنید، بهتر است بدانید که فرش وینتیج به‌صورت کلی در دو نوع دستباف و ماشینی قابل تقسیم است. فرش وینیتج دستباف در اصل یک فرش دستباف کهنه است که کیفیت اولیه خود را در گذر زمان از دست داده است. بنابراین نمی‌توانید از این فرش انتظار درخشندگی کامل و یا پرزهای پرپشت داشته باشید.

فرش وینتیج دستباف، بیشتر از هر چیز حالتی نوستالژیک دارد و گزینه خوبی برای پهن کردن در فضاهای مختلف خانه نیست. به‌خصوص اینکه این فرش به‌هیچ‌وجه مناسب پهن کردن در اتاق پذیرایی نیست. رنگ  و روی فرش کاملا از بین رفته و به اصطلاح فرش‌بافان، اصلا گوشتی نیست؛ زیرا پرزهای آن به‌مرورزمان از بین رفته است.

این نوع فرش وینتیج هم با توجه به میزان کهنگی و کیفیت خود قابل تقسیم است. در برخی موارد فرش حالتی کلکسیونی و قدیمی دارد؛ اما در عین حال کیفیت خود را حفظ کرده است و می‌توان از آن در دکور استفاده کرد. اما گاهی اوقات ممکن است فرش به دلیل پاخور زیاد پرز خود را از دست داده باشد. در این حالت بازهم می‌توان فرش کهنه و قدیمی را به کار برد. برای این کار در بیشتر موارد فرش به‌صورت تکه‌ای و در قاب و تابلو نگهداری می‌شود تا زیبایی روزگار خوش قدیم را برای ما تداعی کند.

  • فرش وینتیج ماشینی

این نوع فرش وینتیج اصلی ترین نوع فرش وینتیج است که توسط دستگاه‌های فرش‌بافی و تجهیزات مدرن تولید می‌شود. البته به دلیل طرح و نقش و ظاهر کهنه و جذابی که دارد، محبوبیت زیادی بین خریداران پیدا کرده است.

در این فرش هم طرح‌های ایرانی و اصیل با همان ظرافت خاص به کار می‌روند، اما متریال بافت آن کاملا متفاوت است. همچنین روند تولید فرش به شکلی است که رنگ‌های روی فرش با ایجاد ساییدگی کم می‌شود تا حالتی کهنه و قدیمی پیدا کند.

نکته مهم و قابل توجه درباره این نوع فرش وینتیج این است که قیمت آن نسبت به سایر فرش‌های دستباف بسیار کمتر است. به همین دلیل اگر دوست دارید با قیمت‌های مناسب دکوراسیون خانه را تغییر دهید و زیباتر کنید، این فرش گزینه خوبی است.

  • فرش وینتیج وصله‌ای یا چهل‌تکه

این مدل از فرش وینتیج هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. این فرش در اصل از تکه‌های فرش‌های دستباف قدیمی تهیه شده است و در کنار هم قرار گرفتن چند تکه فرش، زیبایی بیشتری به مجموعه آن می‌دهد. برای تهیه این فرش نیاز به فرش‌های دستباف قدیمی و کهنه داریم که کیفیت اولیه خود را از دست داده است.

روش کار به این صورت است که تکه‌های مختلفی از فرش‌های دستباف متفاوت برش زده شده و آن‌ها را نخ‌های محکم به هم می‌دوزند. بعد از این کار تمام مجموعه فرش با استفاده از یک پارچه پنبه‌ای به همدیگر محکم و متصل می‌شود. این فرش به دلیل داشتن چند طرح و نقش متفاوت نمایی زیبا و منحصر به فرد  دارد. همچنین در بیشتر موارد از فرش‌های کوچک‌تر و ظریف‌تر به‌عنوان یک تابلو تزئینی در خانه استفاده می‌شود.

معایب فرش وینتیج

درصورتی‌که قصد دارید خانه‌ای یا دکوراسیون جدید و همراه با فرش وینتیج داشته باشید، بهتر است در کنار آشنایی با ویژگی‌ها و مزایای این فرش، معایب آن را هم بشناسید. در این صورت به شکل مناسب‌تری می‌توانید از فرش مراقبت کنید و زمان بیشتری زیبایی آن را در خانه به نمایش بگذارید.

  • اولین نکته این است که فرش وینتیج یا کهنه نما نسبت به فرش دستباف قیمت بسیار کمتری دارد؛ اما در عین حال قیمت آن نسبت به سایر فرش‌های ماشینی کمی گران‌تر است.
  • در بافت این فرش بیشتر از الیاف پلی‌استر و ویسکوز استفاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که این فرش کیفیت و مقاومت کمی در برابر آسیب‌های محیطی داشته باشد. به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری هم خواهد داشت.
  • کاربرد الیاف ویسکوز و پلی‌استر، موجب می‌شود که فرش بعد از هر بار شستشو کیفیت و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد. به همین دلیل بهتر است این فرش را در جایی پهن کنید که کمتر در معرض آلودگی قرار می‌گیرد و نیاز به شستشوی کمتری پیدا می‌کند.
  • فرش وینتیج به دلیل شرایط تولید متفاوت خود باید در تراکم پایین و حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ شانه تولید شود. این موضوع هم باعث می‌شود که فرش کیفیت و مقاومت کمتری نسبت به سایر فرش‌های ماشینی داشته باشد. اما فرش مدرن ۱۰۰۰ شانه جز زیباترین فرش های مدرن می باشد میتوانید فرش مدرن و فرش وینتیج را بصورت اقساط از فروشگاه زیلوکس خریداری کنید.

معایب فرش وینیتج

  • فرش وینتیج طوسی چه تأثیری در دکوراسیون دارد؟

رنگ طوسی همیشه زیبا است و تفاوتی نمی‌کند که از آن برای پوشش خودتان استفاده کنید و یا اینکه بخشی از دکوراسیون خانه را با این رنگ ترکیب کرده باشید. در این میان فرش  طوسی هم گزینه‌ای ایده آل در دکوراسیون محسوب می‌شود که حسی از آرامش، سازگاری و دوری از استرس را در فضا پراکنده می‌کند.

فرش‌های وینتیج طوسی کاربرد زیادی در  طراحی دکوراسیون مدرن دارد، زیرا به‌راحتی با سایر رنگ‌ها و المان‌ها در فضای دکور هماهنگ می‌شود و فضایی ظریف و ماهرانه خلق می‌کند. علاوه بر آن فرش وینیتج طوسی گزینه خوبی برای پذیرایی کوچک است تا نمای آن را بزرگ‌تر به نمایش بگذارد و مانع ایجاد حس شلوغی و بی‌نظمی در آن شود.

خوشبختانه فرش وینیتج در این رنگ برای دکوراسیون مدرن و کلاسیک کارایی دارد. اما نکته مهم این است که سایر المان‌ها در چه رنگ و طرحی باشند. به‌طور مثال اگر دوست دارید چیدمان خانه در سبک مدرن باشد، کافی است آن را با رنگ‌های خنثی مانند سفید، مشکی یا کرمی ترکیب کنید. مبلمانی به رنگ سفید به‌خوبی می‌تواند گزینه خوبی در کنار فرش وینتیج طوسی باشد.

البته فراموش نکنید که بیش‌ازحد از رنگ‌های خنثی استفاده نکنید، زیرا نمای کلی دکور را غم‌زده و سرد به نمایش می‌گذارد. پیشنهاد مناسب این است که المان‌هایی از متریال چوب و یا در رنگ چوب هم به کار ببرید و در گوشه و کنار خانه چند گلدان گل و گیاه طبیعی قرار دهید. با این کار سنگینی رنگ‌های خنثی گرفته می‌شود و آرامش بیشتری در فضا حاکم خواهد شد.

علاوه بر آن ترکیب فرش وینتیج طوسی و المان‌های صورتی گزینه خوبی برای فضا‌های مدرن و امروزی است. این ترکیب ملایم و دوست‌داشتنی باعث ایجاد آرامشی همراه با شور و شوق در فضای پذیرایی می‌شود و دکوراسیون خانه زوج‌های جوان انتخاب مناسبی است.

همچنین درصورتی‌که می‌خواهید فرش وینتیج طوسی را در دکوراسیون کلاسیک به کار ببرید، بازهم دست شما کاملا باز است .برای این کار می‌توانید سایر المان‌ها را در رنگ‌های گرم مانند قرمز انتخاب کنید. مبلمانی از متریال مخمل و در رنگ قرمز گزینه خوبی در کنار فرش وینتیج طوسی خواهد بود.

رنگ طوسی به‌راحتی با رنگ‌های زیادی ترکیب می‌شود و در کنار آن‌ها جلوه زیبایی دارد. بنابراین می‌توانید این فرش را در کنار رنگ قهوه‌ای، زرد، نارنجی و سبز هم استفاده کنید. هرکدام از این رنگ‌ها تعیین می‌کنند که نمای کلی خانه به چه سمتی گرایش پیدا کند. به‌طور مثال اگر در خانه‌ای با دکوراسیون کلاسیک و رنگ غالب سبز، از فرش وینتیج طوسی استفاده کنید، حسی از طبیعت دل‌نشین را تداعی می‌کند.

کلام آخر

در این مقاله نکات مهم در خرید فرش وینتیج و کاربرد آن در دکوراسیون را بررسی کردیم. این فرش در کنار مزایای قابل توجه خود دارای معایبی مانند قیمت بیشتر، عمر مفید کمتر و نیاز به مراقبت زیاد است. اما درصورتی‌که تمام نکات مهم در مراقبت از این فرش را رعایت کنید، می‌توانید تا سال‌های طولانی از زیبایی آن در دکوراسیون لذت ببرید. منبع

 
 
https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن,زیلوکس, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 212 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 16:47

نگ‌ها می‌تواند روی احساسات و عواطف افراد تاثیرگذار باشند. از آنجایی که روحیات کودک حساس‌تر از یک فرد بزرگسال است، این تاثیر می‌تواند بیشتر هم باشد و باید برای اتاق کودک فرش کودک مناسبی را انتخاب کرد . بنابراین بهتر از علاوه بر توجه به جنبه‌های زیبایی دکوراسیون اتاق کودک، بهتر است به این موضوع هم دقت کنیم. در ادامه این مقاله از آراستا به نکات خرید فرش اتاق کودک میپردازیم.

استفاده از رنگ‌های کارتون مورد علاقه کودک

هر کودکی طبق قدرت تخیلات خود، با شخصیت های کارتونی ارتباط برقرار خواهد کرد. برای مثال اگر کودک شما طرفدار پر و پا قرص کارتون باب اسفنجی باشد، به احتمال زیاد یکی از رنگ‌های مورد علاقه او، رنگ زرد است. استفاده از این رنگ در فرش اتاق کودک شما باعث می‌شود حس شادی که در لحظه تماشای کارتون باب اسفنجی به دست می‌آورد، در اتاق خود هم داشته باشد.

در این حالت شما با توجه به علایق کودک خود رنگ فرش اتاقش را انتخاب کرده‌اید؛ اما شاید کودک شما هنوز قادر به تماشای کارتون نباشد، در این صورت راه‌های دیگری هم برای انتخاب رنگ فرش اتاق کودک وجود دارد.

استفاده از رنگ‌های کارتون مورد علاقه کودک

رنگ آبی فقط برای کودک پسر، رنگ صورتی برای دختر؟

لطفا هیچ‌گاه رنگ خاصی را با توجه به جنسیت کودک انتخاب نکنید. با این کار محدودیت عجیبی برای کودک خود ایجاد کرده‌اید. هر رنگ می‌تواند زیبایی و همچنین انرژی خاص خود را داشته باشد، همانطور که شاهد آن هستید امروزه در پوشاک آقایان و بانوان از هر رنگ متنوعی تولید می‌شود، با این حساب چرا باید چنین محدودیتی برای کودکان لحاظ شود؟

استفاده از رنگ‌های آرامش بخش

رنگ‌هایی هم هستند که استفاده از آن‌ها در دکوراسیون هم زیبایی به خصوصی ایجاد می‌کند و هم نگاه کردن به آن‌ها باعث آرامش ذهن می‌شود. دنیای پر هیاهوی کودک گاهی باعث می‌شود خواب کافی را از او بگیرد. با استفاده از برخی رنگ‌ها می‌توانید فضای آرام‌تری در اتاق کودک ایجاد کنید. با این کار خواب کودک تنظیم شده، اشتهای مناسب را به دست آورده و خلقیات او هم بهتر از قبل خواهد شد. در ادامه چند رنگ مناسب برای اتاق کودک را به شما معرفی می‌کنیم:

رنگ آبی

آبی، اما آبی روشن!

رنگ آبی انتخاب خوبی برای خرید فرش کودک شماست. به راحتی با دکوراسیون اتاق کودک هماهنگ می‌شود. دیوارهای سفید، پرده حریر سفید، اما تابلوهای فانتزی از دریا و ملوان با لباس سفید و سورمه‌ای. حالا تنها رنگی که این دکوراسیون کم دارد، یک رنگ گرم است. می‌توانید سرویس روتختی کودک را به رنگ زرد انتخاب کنید تا نمایی از آسمان را برایش تداعی کنید. خورشید زرد رنگ در دل آسمان آبی، با ابرهای سفید و پنبه‌ای!

رنگ آبی

رنگ کرم، خاکی، شیری

یک رنگ گرم که از ترکیب سفید و زرد به دست می‌آید. رنگ کرم را می‌توان با رنگ‌های زیادی در دکوراسیون اتاق کودک هماهنگ کرد. در صورتی که تمایل به خرید فرش اتاق کودک به رنگ کرم را دارید، بهتر است فرشی را انتخاب کنید که فضای کمتری از سطح آن با این رنگ تولید شده باشد. درست است که رنگ‌های روشن، دکوراسیون اتاق فرزند شما را زیباتر می‌کند، اما نیاز به مراقب و نظافت بیشتری هم دارد.

سبز کم رنگ

رنگ سبز نیز طیف‌های زیادی دارد. شما با رنگ سبز ملایم می‌توانید اتاق کودک خود را بسیار زیبا بچینید. پیشنهاد می‌کنم رنگ چوب سرویس خواب کودک خود را به رنگ قهوه‌ای انتخاب کنید تا حسی از جنگل برای فضای کودک خود ایجاد کنید.

سبز کم رنگ

فرش‌های طراحی شده برای کودکان خلاق

فرش طرح خیابان در اتاق کودک

ذهن کودک عمیقا آماده یادگیری مباحث جدید است. روحیه کنجکاوی که دارد دست به ذهن خلاقش داده و قدمی مثبت برای تقویت هوش و قدرت یادگیری او می‌شود. طرح خیابان یکی از طرح‌های جدید برای اتاق کودک است که به شکل فانتزی و در رنگ‌های شاد و کودکانه تولید می‌شود.

کودک می‌تواند ساعت‌ها و هرروز در مسیر طرح فرش با ماشین اسباب بازی خود سرگرم شود. با این کار قوه تخیل کودک نیز تقویت خواهد شد.

فرش طرح جدول ضرب

در صورتی که کودک شما در سنین یادگیری جدول ضرب باشد، این فرش مانند بازی و ریاضی برای او عمل می‌کند. هر روز ضرب ۲ عدد بر روی فرش اتاق کودک را با او تمرین کنید. با نگاه کردن هر روزه به طرح فرش، جدول ضرب به خوبی در ذهن او ثبت خواهد شد.

فرش اتاق کودک با طرح اجرام آسمانی

یادگیری اسامی اجرام آسمانی در سنین کودکی یک تمرین ویژه است. کودک با دنیای اطراف خود آشنا شده و شاید هم به نجوم هم علاقمند شود.  در این صورت می‌توانید با کودک خود خیالپردازی کنید. درباره مریخ حرف بزنید. گاهی اطلاعات دقیق‌تری برایش تعریف کنید. اگر کودک علاقمند به شنیدن چنین صحبت‌هایی شد، از تصاویر اجرام آلبومی تهیه کنید و حتی چند مورد از تصاویر را به صورت قاب عکس چاپ کنید.

فرش اتاق کودک با طرح اجرام آسمانی

فرش با طرح بازی خاطره‌انگیز لی لی

گویا این بازی نوستالژیک فقط مختص کودکان کشور ما نبوده، همه افراد در کشورهای دیگر ممکن است در سنین کودکی این بازی را تجربه کرده باشند. این بازی در فضاهای باز مانند حیاط یا کوچه انجام می‌شد. حالا با تغییر در سبک زندگی و حذف آن حیاط‌های دلباز و بازی با دوستان در کوچه و محله، راه دیگری برای بازی کودکان امروزی وجود دارد. تولید فرش‌هایی برای اتاق کودک با طرح بازی لی لی یک ایده جالب است.

مقاله ی پیشنهادی برای مطالعه: فرش اتاق کودک باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

فرش با طرح حروف الفبا

فرش‌هایی هم هستند که حروف الفبا با طرح‌های فانتزی بر روی آن‌ها چاپ می‌شود. می‌توانید فرش با حروف الفبا با زبان مادری را برای کودک انتخاب کنید یا فرشی با طرح یک زبان بین‌المللی را خریداری کنید. انتخاب با شماست و البته طرح‌هایی هم که در دسترس و موجودی فروشگاه‌ها هم باشد، یکی از عوامل موثر در انتخاب شماست.

اما فرش‌ها تنها جهت زیبایی اتاق کودک شما نیست. فرش اتاق کودک شما را امن و گرم می‌کند. زمانی که فرزند خردسال شما نوپا می‌شود، بارها و بارها ممکن است تعادل خود را از دست داده و بر روی زمین بیفتد. تار و پود فرش می‌تواند محافظ کودک در اثر زمین خودرن او باشد. شما می‌توانید کف اتاق کودک را با یک موکت مناسب پوشش دهید و بر روی موکت یک فرش با سایز کوچکتر پهن کنید؛ اما به هماهنگی رنگ و طرح موکت و فرش دقت کنید. با این کار هم زیبایی اتاق را در نظر گرفته‌اید و هم قدمی برای مراقبت از کودک خود انجام داده‌اید. منبع

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : آراستا, دکور, دیزاین , نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 146 تاريخ : شنبه 25 تير 1401 ساعت: 16:46

راحی دکوراسیون داخلی به‌عنوان شغلی لوکس و تشریفاتی محسوب می‌شود و گزینه جذابی است که با کمک آن می‌توان خانه‌ای معمولی و بی‌رونق را تبدیل به یک خانه زیبا، خاص و منحصر به فرد کرد. در عین حال تنوع استفاده از ابزارها و المان‌های تزئینی و کاربردی در این حرفه به‌قدری زیاد است که تقریبا با هر بودجه‌ای می‌توان فضاهای مختلف دکوراسیون را تغییر داد. علاوه بر آن مزایای مختلف آن در سفارشی‌سازی و استفاده بهینه از فضاهای مختلف، کاربرد تجهیزات مدرن و خلاقیت، بسیار زیاد است. به همین دلیل امروزه همه ما دوست داریم خانه‌ای سفارشی بر اساس ایده و نظر طراحان دکوراسیون برتر داشته باشیم.

البته استفاده از ایده‌های تخصصی طراحان برای تغییر دکوراسیون خانه کمی گران و هزینه‌بردار است؛ اما امروزه به لطف وجود اینترنت می‌توانیم انواع ایده‌های طلایی برای طراحی دکوراسیون را جستجو کنیم. در حال حاضر وب‌سایت‌های مختلفی در جهان در این زمینه فعالیت می‌کنند و برخی از آن‌ها مطرح و شناخته‌شده هستند. در ادامه شما را با ۱۵ وب‌سایت برتر، جهانی و معروف در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی آشنا می‌کنم.

Archute، آرشوت

این سایت به‌صورت تخصصی ایده‌های مختلف طراحی داخلی فضاها را بررسی می‌کند. همچنین با ورود به آن می‌توانید اطلاعات خوبی درباره تغییر دکوراسیون اتاق‌ها، انتخاب بهترین مبلمان برای فضاهای مختلف و مواردی ازاین‌دست پیدا کنید. در عین حال کاربرد تصاویر شفاف و باکیفیت در این سایت باعث شده تا جذابیت آن چند برابر شود. درنهایت اینکه در این وب‌سایت می‌توانید برای تغییر دکوراسیون فصلی از ایده‌ها و توصیه‌های تخصصی طراحان دکوراسیون برتر استفاده کنید.

Architectural Digest (AD)

این وب‌سایت گزینه ایده آلی برای ارائه تمام ایده‌های طراحی داخلی است. در اینجام می‌توانید انواع ایده‌های کوچک و بزرگ در طراحی دکوراسیون را مشاهده کنید. همچنین به‌صورت آنلاین به گشت‌وگذار در خانه افراد مشهور جهان بروید و طراحی دکوراسیون آن‌ها را مشاهده کنید. در عین حال AD به شما کمک می‌کند که تاریخچه تمام وسایل و المان‌های کاربردی در خانه را، پیدا کنید. با نحوه کاربرد درست آن‌ها آشنا شوید و برای تغییر بهتر در چیدمان خانه از ایده‌های آن‌ها الهام بگیرید.

 Apartment Therapy ، آپارتمان درمانی!

اگر شما هم صاحب یک واحد آپارتمانی هستید و دوست دارید با رازها و اصول صحیح ساماندهی، تزئین و چیدمان فضاهای کوچک آشنا شوید، این وب‌سایت بهترین گزینه است.در اینجا یاد می‌گیرید که چگونه برای اتاق نشیمن کوچک و جمع‌وجور یک دست مبلمان مناسب بخرید، چگونه این مبلمان را بچینید تا فضای کمتری اشغال کند و در عین حال تمام اسرار استفاده بهینه از فضاها را یاد می‌گیرید. همچنین آپارتمان درمانی راه‌های ارزان و مقرون به‌صرفه برای تغییر دکوراسیون را یاد می‌دهد تا با هر بودجه‌ای بتوانید تغییر چیدمانی مناسب انجام دهید.

نکته مهم اینکه آپارتمان تراپی فقط مناسب آپارتمان‌های کوچک و با ابعاد کم نیست؛ بلکه همه واحدهای آپارتمانی از ابعاد ۴۰ متری تا ۲۰۰ متری می‌توانند از ایده‌های این وب‌سایت استفاده کنند و فضای خانه را به بهترین شکل بهبود ببخشند. علاوه بر آن با دیدن ایده‌های سایت و عکس‌های آن حتما شما هم تصمیم می‌گیرید که تغییری هرچند کوچک به دکور خانه بدهید و حال و هوای آن را عوض کنید.

Design To Inspire

در این وب‌سایت جالب با ایده‌ها و نظرات دو خانم طراح همراه می‌شوید که کار خود را با ایده‌هایی از خانه‌های خود آغاز کردند. آن‌ها در ابتدا تزئینات و تغییراتی که در دکور خانه خود می‌دادند با بقیه به اشتراک گذاشتند و هرروز مطالب سایت را گسترش دادند. حالا در این سایت مجموعه‌ای از تصاویر زیبا از خانه‌های مختلف می‌بینید که با ایده‌های مختلف طراحی و چیدمان آن‌ها انجام‌شده  و می‌توانید از آن‌ها برای تغییر چیدمان خانه خود استفاده کنید.

Home Stratosphere

این وب‌سایت به دلیل طراحی‌های جالب و منحصر به فرد خود چندین بار برنده جوایز مختلف شده است. در اینجا اطلاعات مختلف درباره روش‌های چیدمان فضاهای مختلف منزل را یاد می‌گیرید. شما می‌توانید با انواع پرده و انتخاب بهترین آن با فضای خانه آشنا شوید. طرح‌های مختلف از حمام، سرویس بهداشتی، اتاق‌خواب، نشیمن، پذیرایی و سایر فضاها را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. در عین حال فقط عاشق این هستید که به تماشای خانه‌ای زیبا بروید؛ کافی است با این سایت همراه شوید. در اینجا تصاویر خانه‌های بسیار زیادی هستند که با ایده‌های ناب طراحی شده و شما را سرگرم می‌کنند.

HOUZZ

سایت حوض جایی برای معرفی طرح‌های زیبا و منحصر به فرد است. علاوه بر آن کاربران می‌توانند از راهنمایی متخصصان و طراحان دکوراسیون برتر استفاده کنند و فضای خانه خود را بهبود ببخشند. این سایت در دسته مشهورترین گزینه‌ها در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی قرار دارد و درباره موضوعات مختلفی مانند روش‌های بهبود کیفیت فضا، بهترین المان‌ها برای هر فضا و مواردی ازاین‌دست ایده پردازی می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند ایده‌های عالی دکور و تزئینات مرغوب را به‌صورت آنلاین خرید کنند و طراحی خانه خود را به متخصصان آن بسپارند.

This Old House، این خانه قدیمی

در این خانه قدیمی می‌توانید ایده‌های نابی برای بازسازی واحدهای مسکونی مختلف پیدا کنید. مشاوران و طراحان دکوراسیون راه‌های بسیار خوبی برای این کار به شما پیشنهاد می‌دهند و در صورتی که کاربران بخواهند، می‌توانند از مشاوره مستقیم آن‌ها استفاده کنند. نام این وب‌سایت در اصل نام یک برنامه تلویزیونی بود که گروهی از طراحان دکوراسیون برای بازسازی خانه‌های مختلف سفر می‌کردند و تصاویر آن از طریق تلویزیون پخش می‌شد.

Kitchen Designs

در این وب‌سایت به‌صورت تخصصی می‌توانید راه‌ها و اصول تغییر دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه‌های مختلف را یاد بگیرید. این وب‌سایت در ایالات‌متحده آمریکا و در لانگ آیلند قرار  دارد و به‌صورت تخصصی روش‌های بازسازی آشپزخانه‌های قدیمی را آموزش می‌دهد. علاوه بر آن می‌توانید هزاران عکس و تصویر مختلف از گالری آن مشاهده کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. همچنین کاربران در این وب‌سایت می‌توانند با بهترین ابزارهای آشپزخانه مانند سینک ظرفشویی، شیرآلات، کابینت و هزاران ابزار دیگر آشنا شوند و بهترین آن‌ها را برای خرید انتخاب کنند.

هوم و دیزاین (Home & Design)

هوم و دیزاین سایتی معروف و کاربردی برای دکوراتورهای تازه‌کار به حساب می‌آید. در اینجا همه‌چیز به‌دقت و با نکات ریز و جزئی آن کاملا توضیح داده شده تا کاربران هم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. همچنین می‌توانید همه‌چیز را درباره طراحی کلی تا طراحی جزئیات خانه مانند اتاق‌ها، آشپزخانه، پاسیو، پذیرایی و سایر فضاها یاد بگیرید. در این شاید ایده‌های طراحی به‌طور دقیق برای فضاهای مختلف بررسی شده و به‌صورت خلاقانه شما را با طرح‌های مختلف همراه می‌کند تا بهترین گزینه را برای خانه خود پیدا کنید. علاوه بر آن می‌توانید با سفری مجازی به خانه افراد مشهور و معروف جهان با چیدمان خانه آن‌ها آشنا شوید و از آن الهام بگیرید.

هوم و دیزاین (Home & Design)

امبر اینتریر (Amber Interiors)

در اینجا با طرح‌های خلاقانه امبر آشنا می‌شوید و می‌توانید از آن‌ها برای تغییر چیدمان خانه خود استفاده کنید. در این وبلاگ انواع مختلفی از آپارتمان‌ها با طرح‌ها و ابعاد مختلف بازسازی شده و اصول طراحی مناسب آن‌ها بررسی می‌شود.

نورا اشنایدر (Nora Schneider)

یکی از اصول بسیار مهم در طراحی دکوراسیون و چیدمان مناسب قرار دادن تمام وسایل ضروری و المان‌های تزئینی در جای مناسب خود است. با رعایت این اصل به ظاهر ساده می‌توانید به‌صورت کاملا مقرون به‌صرفه و اقتصادی  و با بودجه کم خانه را زیباتر کنید. نورا اشنایدر هم در وبلاگ خود تلاش می‌کند که این اصول را به شما آموزش بدهد تا به دکوری زیبا و خاص دست پیدا کنید.

Katy Elliott

کتی الیوت به‌عنوان یک  نویسنده و طراح داخلی در وب‌سایت خود تمام تجربیات کاربردی درباره طراحی دکوراسیون و تغییر  چیدمان را به اشتراک می‌گذارد. حتی جالب ایست بدانید که کتی همزمان با طراحی یک خانه و بازسازی خانه‌های قدمیم، تمام کاربران سایت را با روند کار خود همراه می‌کند. به همین دلیل صداقت او با کاربران باعث شده که وب‌سایت رونق خوبی داشته باشد و افراد زیادی برای دریافت راهنمایی، از اطلاعات او استفاده کنند.

 Mad About The House

کیت واتسون اسمیت صاحب این وب‌سایت از روشی خلاقانه و تحسین‌برانگیز برای نمایش ایده‌های طراحی دکوراسیون استفاده کرده است. شما در اینجا می‌توانید ایده‌های خودتان برای تغییر دکوراسیون خانه را به اشتراک بگذارید. به‌طور مثال در صورتی که با خرید مبلمان و چیدمان آن در خانه به طرحی زیبا دست پیدا کردید، تصاویری از آن را در سایت به اشتراک بگذارید تا بقیه کاربران هم استفاده کنند. در این صورت هزاران ایده ناب و جدید هرروز در سایت مبادله می‌شود و افراد می‌توانند آن را به کار ببرند.. شما هم می‌توانید داستان تغییر دکوراسیون خانه خود را به اشتراک بگذارید و به‌صورت کاملا رایگان از ایده‌های خلاقانه بقیه استفاده کنید.

کوکو لپین دیزاین (COCO Lapine Design)

در اینجا یاد می‌گیرید که برای تغییر دکوراسیون نیازی به هزینه‌های عجیب و غریب ندارید و به‌راحتی با ساده‌ترین ابزارها و المان‌ها می‌توانید دکوری زیبا و خاص تهیه کنید. کوکو لپین دیزاین به‌عنوان طراح بلژیکی و مبتکر این سایت، ایده‌های دکوراسیون ساده و مینی مال ارائه می‌دهد تا بدون دردسر و هزینه‌های زیاد به ترکیبی منحصر به فرد برای فضاهای مختلف خانه دست پیدا کنید.

 Elle Décor

ال دکور هم مرجع خوبی است که با طراحی خانه افراد مشهور جهان آشنا شوید و روش‌ها و ترفندهای بازسازی خانه را یاد بگیرید. همچنین کاربران با مراجعه به این سایت می‌توانند با بهترین فروشگاه‌ها برای خرید لوازم دکوری، اکسسوری و اقلام جدید آشنا شوند.

 Elle Décor

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه که باید درباره طراحی دکوراسیون داخلی خانه بدانید

سخن پایانی

طراحی دکوراسیون داخلی همیشه نیاز به هزینه‌های زیاد و خرید وسایل پر زرق و برق ندارد. گاهی اوقات با یک تغییر به ظاهر ساده و کوچک می‌توان دکور و چیدمانی جدید در خانه ایجاد کرد. وب‌سایت‌های زیادی در جهان در زمینه ارائه طرح‌های جالب دکوراسیون فعالیت می‌کنند و برخی از آن‌ها مشهور و  معروف هستند. در این مقاله ۱۵ وب‌سایت معروف را باهم بررسی کردیم که به‌صورت تخصصی و با روش‌های مختص به خود راه‌های تغییر دکوراسیون را آموزش می‌دهند. همچنین تصاویر زیبا، شفاف و بسیار زیاد از طراحی‌های دکوراسیون در این سایت‌ها به شما کمک می‌کند که ایده بگیرید برای تغییر چیدمان خانه دست‌به‌کار شوید.

منبع 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : آراستا دکوراسیون داخلی , نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 202 تاريخ : دوشنبه 20 تير 1401 ساعت: 20:41

ضافه کردن یک فرش قهوه‌ای رنگ به دکوراسیون، روشی سریع و مطمئن است تا بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانید رنگ‌های دیگر را آزادانه انتخاب کنید. به عبارت دیگر فرش قهوه ای به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا رنگ سایر المان‌ها را راحت‌تر انتخاب کنید و دچار سردرگمی نشوید. البته آزادی عمل به این معنا نیست که با بی‌نظمی می‌توانید انواع رنگ‌های متضاد را به دکوراسیون داخلی دعوت کنید و خانه‌ای شبیه به بازار شام بسازید. اما رنگ قهوه‌ای به دلیل برخورداری از تنوع بالا، انتخاب سایر رنگ‌ها را هم راحت‌تر می‌کند.

حالا که تصمیم گرفتید رنگ دکوراسیون خانه را با المان‌هایی مانند فرش و مبلمان به سمت رنگ قهوه‌ای متمایل کنید، بهتر است با اصول ترکیب این رنگ‌ها آشنا باشید. در ادامه قصد دارم برخی از نکات مهم در ست کردن فرش ماشینی و مبلمان قهوه‌ای و یا فرش قهوه‌ای و مبلمان را در این مقاله از آراستا بررسی کنم.

نکات مهم ست کردن فرش قهوه ای با مبلمان

خوشبختانه رنگ قهوه ای به دلیل تنوع بالا و سایه‌های مختلفی که دارد، یکی از رنگ‌های محبوب به شما می‌آید و مکمل خوبی در کنار مبلمان و سایر المان‌ها در دکوراسیون است. در عین حال با کمی صبر و حوصله و انتخاب درست در رنگ سایر وسایل مانند پرده، بوفه، میز ناهار خوری و مبلمان، می‌توانید یک دکوراسیون به سبک ویکتوریایی در خانه ایجاد کنید.

به‌صورت کلی رنگ قهوه ای در دسته رنگ‌های سنگین و گرم قرار دارد؛ اما با تغییر تناژ، ترکیب آن با سیار رنگ‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر می‌شود. در عین حال رنگ قهوه ای ارتباط بیشتری با رنگ طبیعت و چوب دارد و زمانی که فرش ماشینی قهوه ای در خانه پهن می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید سایر وسایل را با آن ترکیب کنید.

خب برای شروع بیایید از فرش ماشینی قهوه ای در دکوراسیون کلاسیک حرف بزنیم.

  • در کنار فرش قهوه ای به دنبال مبلمانی بزرگ با طراحی کلاسیک بروید که سنگین و پرحجم هستند. در عین حال برای ترکیب بهتر رنگ قهوه‌ای در فضا به دنبال رنگ‌های روشن نروید. برای این فضا رنگ‌های زرد، آبی، سبز و آبی گزینه‌های بهتری هستند.
  • مراقب باشید که از تمام این رنگ‌ها در کنار هم با فرش ماشینی قهوه ای استفاده نکنید؛ در غیر این صورت خانه‌ای بی‌نظم و شلوغ خواهید داشت. پیشنهاد طراحان داخلی این است که فضای خانه با طراحی کلاسیک بیشتر از دو یا سه رنگ ترکیب نشود. البته می‌توانید در تناژ و سایه‌های رنگی دست ببرید و آن را تغییر دهید؛ اما استفاده همزمان از چند رنگ مختلف در کنار هم اصلا این فضا را زیبا نمی‌کند.
  • فرش قهوه ای به‌خوبی در فضا می‌نشیند و کار شما را در انتخاب سایر المان‌ها راحت می‌کند؛ اما در عین حال باید به نورپردازی در اتاق هم دقت داشته باشید؛ در غیر این صورت با فضایی سنگین، دل‌گرفته و تاریک روبرو خواهید شد. بنابراین در کنار نور مناسب سعی کنید که مبلمان و سایر منسوجات پارچه‌ای از پارچه‌هایی با طرح و رنگ‌های روشن تهیه شده باشند تا نور بیشتری را برای فضای خانه به ارمغان بیاورد. همچنین پرده‌ای با رنگ روشن انتخاب کنید و یا کوسن و بالش‌ها از ترکیب رنگی نارنجی، سبز یا زرد باشد.
  • فرش ماشینی قهوه ای به‌تنهایی تاثیری در دکوراسیون ندارد؛ اما ترکیب آن با سایر المان‌ها باعث می‌شود که فرش تبدیل به نقطه کانونی در خانه شود. در عین حال رنگ‌های ترکیب شده با فرش تعیین می‌کنند که دکور خانه شما جسورانه، کلاسیک و یا آرام‌بخش باشد. به‌طور مثال اگر در کنار فرش ماشینی قهوه ای مبلمانی با تناژ کرمی قرار دهید، رنگ کوسن و بالش‌ها هم بسیار مهم است. برای دکوراسیون جسورانه می‌توانید به سراغ زرد و نارنجی بروید. اما برای یک دکور آرام می‌توانید از رنگ خاکستری یا آبی کمک بگیرید.
  • اگر دکوراسیونی مدرن برای فضای خانه انتخاب کردید، فرش ماشینی قهوه ای با طراحی مدرن پهن کنید و در کنار آن مبلمانی با رنگ های خنثی مانند کرمی، طوسی یا سفید قرار دهید. همچنین سایر المان‌های پارچه‌ای مانند بالش و کوسن‌ها را از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید تا باهم هماهنگ باشند. البته این موضوع به سلیقه و علاقه‌های شما بستگی دارد. بنابراین اگر دکوری جسورانه و شاد دوست دارید، می‌توانید رنگ های گرم و شاد مانند زرد، قرمز و نارنجی را به این ترکیب اضافه کنید.

نکات مهم ست کردن فرش قهوه ای با مبلمان

چه رنگ فرش ماشینی با مبلمان قهوه ای ست می‌شود؟

ممکن است شما به جای فرش ماشینی قهوه ای، مبلمانی با رنگ قهوه ای خریده باشید و به دنبال فرشی با رنگ مناسب در کنار آن باشید. در این صورت هم انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد تا بدون دغدغه بتوانید دکور خانه را زیباتر کنید. خوشبختانه مبلمان قهوه ای به‌خوبی در کنار سایر رنگ‌ها ترکیب می‌شود و برای این کار نیازی به پیشنهادات یک طراح دکوراسیون ندارید. فقط کافی است که کمی هوشمندانه انتخاب کنید. در ادامه برخی از روش‌های ست کردن مبلمان قهوه ای در کنار فرش ماشینی و سایر المان‌ها را بررسی می‌کنم.

  1. اگر می‌خواهید چیدمانی مدرن در خانه داشته باشید، در کنار مبلمان قهوه‌ای با طراحی و ظاهر مدرن، به سراغ فرش ماشینی طوسی بروید و سایر المان‌ها هم بهتر است رنگ خنثی مانند سفید، کرم و طوسی داشته باشند. همچنین رنگ آبی روشن هم می‌تواند در کنار فرش ماشینی طوسی استفاده شود.
  2. فرش‌هایی با رنگ روشن و طراحی مدرن انتخاب خوبی در کنار کاناپه و راحتی قهوه ای رنگ هستند. اما بهتر است از ترکیب رنگهای گرم مانند قرمز باشد. همچنین در کنار آن رنگهای خنثی و روشن به میزان بیشتری به کار رفته باشد تا تعادل رنگی در فضا حاکم شود.
  3. در صورتی که دکوراسیونی مدرن دارید، اما می‌خواهید جسارت، شادابی و طراوت را در این فضا به نمایش بگذارید، دست شما برای این کار باز است. به‌طور مثال مبلمان قهوه ای در کنار فرش ماشینی سبز و سایر المان‌هایی با رنگ سبز، قرمز، زرد و نارنجی زیبا و جذاب است. همچنین این ترکیب باعث می‌شود که به یک تم تابستانه و شاد دست پیدا کنید.
  4. پهن کردن یک فرش قهوه ای در کنار مبلمان قهوه ای هم روش خوبی برای رسیدن به یک دکور آرام و لوکس است. برای این کار دقت داشته باشید که فرش یا مبلمان در رنگ قهوه ای با سایه روشن‌تر انتخاب شده باشدف در غیر این صورت فضای خانه سنگین و تاریک به نظر خواهد رسید.
  5. برای چیدمان دکوراسیون کلاسیک می‌توانید در کنار مبلمان قهوه ای با طراحی سنتی و منبت‌کاری‌های پرحجم از یک فرش ماشینی قهوه ای با طرح افشان کمک بگیرید. در عین حال برای ایجاد فضایی لوکس می‌توانید رنگ طلایی را در سایر المان‌ها به نمایش بگذارید. به‌طور مثال جلو مبلی با پایه‌های طلایی رنگ، اکسسوری و لوازم تزئینی با رنگ طلایی و یا تابلوهایی با این رنگ بهترین انتخاب هستند. البته توجه داشته باشید که در استفاده از رنگ طلایی زیاده‌روی نکنید. فقط کافی است برخی از لوازم تزئینی این رنگ را به نمایش بگذارند تا دکور خانه به سمت نمایی لوکس و اشرافی حرکت کند.
  6. در صورتی که می‌خواهید خانه نمایی کاملا گرم داشته باشد، مبلمان قهوه‌ای در کنار فرش ماشینی قرمز واقعا زیبا است. برای این کار بهتر است فرشی با طرح‌های سنتی مانند طرح لچک ترنج پهن کنید و یا طرح‌های بلوچی برای این فضا انتخاب کنید. همچنین سایر المان‌ها هم باید رنگی کاملا گرم و شاد داشته باشند. بنابراین می‌توانید از رنگ سبز، قرمز، زرد و نارنجی کمک بگیرید. توجه داشته باشید که بیش از حد رنگ قرمز به کار نبرید؛ زیرا در کنار گرم کردن تناژ دکوراسیون، حس آرامش را از آن می‌گیرد.
  7. درنهایت اینکه تفاوتی نمی‌کند دکور خانه شما مردن و یا کلاسیک باشد و یا اینکه بخواهید آرامش و نمایی خنثی از آن دیده شود و یا اینکه چیدمانی کاملا جسورانه و شاد داشته باشد. در هر صورت حتما گیاهان طبیعی را به دکور خانه دعوت کنید تا از تاثیر منحصر به فرد آن در خانه بهره ببرید. گیاهان طبیعی به‌سرعت می‌توانند تعادل را در چیدمان ایجاد کنند و سنگینی یا نمای خنثی در دکوراسیون را برطرف کنند.
  8. رنگ سفید در هر فضایی و برای هر نوع دکوراسیونی کاربرد دارد. بنابراین اکگر مبلمانی قهوه ای رنگ برای اتاق پذیرایی انتخاب کردید، دلیلی برای خرید المان‌هایی با تنوع رنگی زیاد ندارید. رنگ سفید به‌راحتی می‌تواند همه چیز را در کنار هم متعادل کند.

چه رنگ فرش ماشینی با مبلمان قهوه ای ست می‌شود؟

تاثیر ست کردن ابعاد فرش ماشینی با مبلمان قهوه ای

علاوه بر توجه به رنگ‌ها در چیدمان دکوراسیون داخلی باید به ابعاد فرش ماشینی هم دقت داشته باشید که به‌خوبی با مبلمان قهوه ای هماهنگ باشد؛ در غیر این صورت ممکن است جلوه‌ای بی‌نظم و نامرتب به نمایش بگذارد.

به عبارت دیگر درصورتی که فرش ابعاد بسیار کوچک‌تری نسبت به فضا داشته باشد، نمایی شلوغ و نامنظم نشان می‌دهد و اگر ابعاد آن به‌طور کامل تمام فضا را بگیرد، خانه کوچک‌تر از حالت اصلی دیده می‌شود. بنابراین حتما در خرید فرش ماشینی با ابعاد مناسب دقت داشته باشید.

به‌صورت کلی بهتر است ابعاد فرش حدود ۵۰ سانتیمتر از اطراف دیوار فاصله داشته باشد. همچنین در هنگامی‌که فرش ماشینی را در فضای پذیرایی پهن می‌کنید، حتما ابعاد فرش طوری باشد که از دیوار فاصله داشته باشد، اما پایه مبلمان روی فرش قرار بگیرد.

در نظر داشته باشید که پهن کردن فرشی به اندازه فضای اتاق به‌طوری که کف اتاق را کاملا بپوشاند، باعث نشان دادن نمایی شلوغ و کوچک از نمای خانه خواهد بود. در عین حال فرش ماشینی یکی از نقاط کانونی قوی در خانه محسوب می‌شود و انتخاب آن در ابعاد نامناسب باعث می‌شود که بقیه المان‌ها هم به‌خوبی دیده نشوند. درنتیجه تمام تلاش شما برای خرید المان‌های گران‌قیمت و چیدمان و تغییر دکوراسیون بی‌نتیجه خواهد ماند. بنابراین به انتخاب فرش ماشینی با ابعاد مناسب دقت داشته باشید.

تاثیر ست کردن ابعاد فرش ماشینی با مبلمان قهوه ای

پیشنهاد مطالعه: انتخاب درست فرش در منزل

سخن آخر

فرش ماشینی قهوه ای به‌راحتی با سایر وسایل و مبلمان در خانه ست می‌شود و به همین دلیل دست شما را برای انتخاب سایر رنگ‌ها در فضا باز می‌گذارد. البته بهتر است بیشتر از دو یا سه رنگ در کنار فرش ماشینی قهوه ای استفاده نکنید؛ زیرا در این صورت ممکن است نما و چیدمان خانه شلوغ و نامرتب دیده شود.

نکته مهم دیگر اینکه برای ست کردن مبلمان قهوه‌ای در کنار فرش ماشینی حتما به ابعاد فرش هم توجه داشته باشید. پهن کردن فرشی با ابعاد بسیار بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از ابعاد فضا باعث نمایش دکوراسیونی نامرتب و نامنظم خواهد شد. درنهایت اینکه از قدرت گل‌ها و گیاهان طبیعی در فضا غافل نشوید. گیاهان طبیعی به‌سرعت می‌توانند رنگ دکوراسیون را به سمت تعادل ببرند و از سردی یا گرمای بیش از حد آن کم کنند.

مقاله 

https://arasta360.com/...
ما را در سایت https://arasta360.com/ دنبال می کنید

برچسب : فرش, فرش کلاسیک, فرش مدرن, آراستا, نویسنده : نیلوفر رشیدی arasta360 بازدید : 147 تاريخ : چهارشنبه 1 تير 1401 ساعت: 14:24